Sunday, July 2, 2017

Yanlızlık

Çocuklar yaz tatilin geçirmek için annelerinin memleketine gitti. Eşim de onları bırakmak için gitti. Yani kısacası haftasonu yanlız kaldım. Aslında birgünlük yanlızlık diyelim. Cumartesi günü akrabalarımla beraberdim. İnsan yanlızken aslında yapılabilecek ne çok şey olduğunu, günün ne kadar uzun olduğunu farkediyor. Çiçeklere su vererek güne hızlı bir giriş yaptım. Uzun zamandır öğrenmek istediğin piyano çalma işine eğildim ve yaklaşık olarak 20 dakika piyano çalmayı öğrendim. Çok fazla yol aldığım söylenemez. Ne zamandır kitap okumuyordum. Nerdeyse 10 dakika kadar sıkılmadan kitap okudum. Saat daha on bile olmamıştı. Önümde koca bir Pazar günü beni bekliyordu. Günü planlamaya başladım. Planlarken şunu farkettim; insan yanlızken bir sürü şey yapabileceğini düşünüyor ama iki tane çocuk ve eşiyle sürekli vakit geçirmeye alışmış bir adam neye elini atsa tat alamıyor. Etrafında koşuşturup duran çocuklarını, eşiyle ettiği sohbetleri arıyor. Yalnızlık özgürlük ama paylaşılmayan şeylerin tadı yok.

No comments: